Emerging topics in the research on digital audiences and participation - Mélanie Bourdaa, José-Manuel Noguera Vivo, Francesca Pasquali - Vita e Pensiero - Articolo Comunicazioni Sociali Vita e Pensiero

Emerging topics in the research on digital audiences and participation

digital Emerging topics in the research on digital audiences and participation
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
sezione Open Access
titolo Emerging topics in the research on digital audiences and participation
sottotitolo An agenda for increasing research efforts
autori

editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 02-2014
issn 0392-8667 (stampa) | 1827-7969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

This article discusses the many implications of participation in a cross-media scenario where actions and behaviours of digital audiences are reshaping some key processes in journalism, politics and the media industry.
The development of this research agenda is based on an analysis of a state of the art of the latest researches in the field of communication and media studies, as identified in 26 individual reports, written by members of Working Group 2 of the Cost Action Transforming Audiences, Transforming Societies (TATS). This article frames these emerging research topics as tensions, arguing that the idea of tension is the best metaphor to identify and analyse the challenges of the 21st century media landscape.


Ultimo fascicolo

Anno: 2021 - n. 2

Newsletter CS

* campi obbligatori
Academia.edu

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy.
Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie, consulta la cookie policy.
Chiudendo questo avviso, navigando in questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie.

Acconsento