Adriano D'Aloia
Titoli dell'autore
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2025 - 1. Frameless Experiences. For a Multidisciplinary Approach to Immersive Media
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Anno:
2025
Primo fascicolo del 2025
Unframing/Reframing the Media Experience
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Anno:
2025
Unframing/Reframing the Media Experience © 2025 by Piermarco Aroldi, Barbara Scifo, Adriano D'Aloia is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Rodolfo Arnheim. Rudolf Arneheim's italian writings on cinema (1932-1939)
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Anno:
2011
It must have seemed to him like the most realistic war film, that night of February 1937 in Rome...
Catturati dalle storie. Il carcere come figura narrativa in Romanzo Criminale - La serie
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Anno:
2011
Ogni storia ha bisogno di un luogo in cui rifugiarsi da se stessa. Spesso è un luogo di passaggio, nel duplice senso della parola: luogo in cui non ci si ferma a lungo, e soglia che una volta attraversata determina un cambiamento.
Drowning bodies in the contemporary film experience
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Anno:
2010
Paradoxically, over the last twenty-five years, as the actors’ physical body has gradually disappeared from the cinematic screen, the bodily dimension of the film experience has increased. In a scenario in which cinema has spread to a myriad of monitors and displays (mobile phones, urban wallscreens, portable media players, digital and on-demand television, etc.) and the film experience seems to lose its integrity1, the spectator is still seeking a strong and involving experience...
Caduta libera. Forme empatiche di esperienza filmica della città
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Anno:
2009
Suicidi, omicidi, incidenti, sfide sportive, voli supereroici, gag. Lungo l’intero arco della storia del cinema la rappresentazione della caduta del corpo umano dagli edifici della metropoli è una figura ricorrente e, quasi sempre, di grande impatto visivo ed emotivo.
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2017 - 1. FASHIONATING IMAGES
Audiovisual Media Studies Meet Fashion
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Anno:
2017
Primo fascicolo del 2017
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2016 - 1. Snapshot Culture. The Photographic Experience in the Post-Medium Age
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Anno:
2016
Primo fascicolo del 2016
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Articoli Online First
“Scusi, chi ha fatto palo?”
Continuità e disruption del calcio su internet in Italia: dalle iptv ‘pirata’ a dazn
Towards the Platformization of (Social) Media Memory: Articulating Archive, Assemblage, and Ephemerality
Towards the Platformization of (Social) Media Memory: Articulating Archive, Assemblage, and Ephemerality
Ultimi 3 numeri
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2025 - 1. Frameless Experiences. For a Multidisciplinary Approach to Immersive Media
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2024 - 3. Italian Cinemas and Moviegoing. Venues, People, Management
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2024 - 2. BECOMING AGENS. Synesthetic and Active Processes of Image Reception in the Middle Ages
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2024 - 3. Italian Cinemas and Moviegoing. Venues, People, Management
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2024 - 2. BECOMING AGENS. Synesthetic and Active Processes of Image Reception in the Middle Ages
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